Inovare

Progresul si performanta in mediul de business actual sunt organic dependente de abilitatea de inovare si de capacitatea de adoptare a inovatiei. Cursul isi propune sa introduca participantii in continutul, contextul, procesele si rezultatele inovatiei, cu accente pe creativitate si intraprenoriat sau antreprenoriat corporativ. Structura sa va combina studiile de caz si exercitiile de echipa cu predarea de concepte abstracte si va folosi atat experiente din companii multinationale si corporatii mari, cat si din mici activitati antreprenoriale.

Obiective:
  • dezvoltarea abilitatilor de evaluare si rezolvare inovativa a provocarilor si oportunitatilor din piata relevanta;
  • exersarea creativitatii si inventivitatii structurate;
  • generarea de concepte si proiecte noi in domenii de interes pentru companie;
  • deprinderea utilizarii eficiente si a aplicarii in practica a instrumentelor de analiza a problemelor si generare a solutiilor.
Structura

Introducere

  • Prezentare trainer, participanţi;
  • Obiective, agenda, mod de desfăşurare;
  • principala forma de manifestare a inovatiei in domeniul de business;
  • intraprenoriat sau antreprenoriat corporativ;

Creativitate vs. Inovatie

  • despre mitul creativitatii;
  • diferentele dintre creativitate si inovatie;
  • rolul creativitatii in generarea progresului economic;
  • creativitatea in mediul de business si social din Romania si din regiune;
  • metode de stimulare a creativitatii;

Inovatie continua si discontinua
(desi cand vorbim despre inovatie ne gandim in general la cea discontinua sau disruptiva, in realitate, inovatiile mici, continue, sunt cele care fac diferenta in companii)

  • inovatie continua;
  • inovatie dinamic-continua;
  • inovatiesi discontinua (disruptiva)

Surse pentru idei valoroase
(evident, ideile cu potential de inovatie sunt in general legate de “dureri” in piata sursele cele mai importante de a obtine idei sunt astfel tot acolo, in piata)

  • surse primare;
  • surse secundare;

Valoarea discutabila a unei idei

  • cat valoreaza o idee?
  • ce se intampla daca vorbim despre ea?
  • cat de “unica” trebuie sa fie o idee?

Metode structurate de a genera idei

  • 12 tipuri de metode structurate de generare a ideilor: focus-grup, brainstorming, reverse brainstorming, brainwriting, problem inventory, metoda Gordon, metoda checklist, metoda asocierii libere si a relatiilor impuse, listarea de atribute, big-dream, analiza parametrilor;
  • exercitiu de echipa pe metoda brainstorming; debrief;
  • exercitiu de echipa pe metoda checklist; debrief;

Dezvoltarea unei idei pana la stadiul de piata

  • stadiul de idee;
  • stadiul de concept;
  • stadiul de test;
  • stadiul de piata

Depasirea barierelor in calea inovatiei

  • timpul: time-management;
  • lucrul in echipa: sugestii pentru team-work eficient;
  • lipsa resurselor: solutii de a atrage resurse;
  • lipsa motivatiei

Încheiere

  • Recapitulare obiective;
  • Concluzii;
  • Întrebări şi răspunsuri;
  • Feed-back.

Durata totală – aprox. 14 ore (timp efectiv*, exclusiv pauze) – 2 zile.

* Timpul alocat exercitiilor depinde de numărul de participanţi per sesiune, putând influenţa durata cursului.