Factor esențial în obținerea performanței în business, comunicarea eficace se poate deprinde și exersa. Programul propus de noi ajută, în mod interactiv și prietenos, la dezvoltarea acestei abilități.
Obiective:
- Dezvoltarea aptitudinilor de comunicare;
- Înţelegerea rolului comunicării asertive;
- Îmbunăţăţirea capacităţii de prevenire şi gestionare a conflictelor;
- Deprinderea abilităţii de a oferi şi primi feedback.
Curicula:
- Breviar introductiv; modele de comunicare;
- Cât şi cum comunicăm; piramida comunicării;
- Comunicare non-verbală; atitudine, aspect exterior, body-language; exemple;
- Exerciţiu interactiv – interpretarea mesajelor non-verbale;
- Comunicare para-verbală; volum, ton, ritm, intonaţie; exemple;
- Comunicare verbală; limbaj, conţinut; exemple;
- Asertivitate:
– asertiv vs. agresiv;
– asertivitatea ca filosofie a respectului;
– “I’m OK, you’re OK” (modelul Harris);
– Pozitionare asertiva in comunicare. - Exerciţiu interactiv (role-play);
- Recepţia şi înţelegerea mesajelor;
- Ascultarea activă; Tehnici şi metode;
- Rolurile comunicării: informaţional, motivaţional, emoţional, de control;
- Exerciţiu interactiv (role-play) – demonstrarea rolurilor comunicării;
- Comunicarea telefonică – particularităţi;
- Comunicarea scrisă (memo, oferte, e-mail)
- Comunicarea online (blogging, social media, chat)
- Exerciţiu – redactarea unui comunicat / articol.
- Probleme de comunicare:
– perturbatii în comunicare; soluţii de rezolvare;
– distorsiuni de comunicare; soluţii de rezolvare;
– bariere de comunicare; soluţii de rezolvare; - Notiuni de comunicare organizaţională;
- Conflicte în organizaţii:
– cauze;
– potenţiale conflictuale; identificare;
– analiza şi gestionare; - Exerciţiu interactiv (role-play) – “pipa păcii”;
- Feedback:
– feedback ca instrument de leadership;
– feedback ca metoda de comunicare;
– tehnici de feedback; “No more sandwiches, please!”
– exerciţiu; - Recapitulare; Calităţile unui bun comunicator.
Durata totala – aprox. 14 ore (timp efectiv, exclusiv pauze) – 2 zile