„Dintre funcţiile principale de HR, de care ţi-ar plăcea să te ocupi cu precădere?” întreb, mai an, o candidată pentru un poziţie managerială în domeniu.
„Nu-mi place să fac payroll! Nu sunt administrator! Tot ce înseamnă statistici, tabele, hârţogăraie mă plictiseşte şi mă sub-utilizează!” vine răspunsul iute-acrişor, condimentat cu cele trei semne de exclamare.
Haşurez repede, în minte, activităţile nedezirabile de pe lista, convins că cele rămase reprezintă, de fapt, răspunsul. As fi vrut sa mai aflu disponibilitatea candidatei pentru călătorii în interes de serviciu dar, de teamă să nu mă trezesc cu vreo poşetă în cap, m-am abţinut să mai întreb…
„Am o piscină placată cu piatră şi m-ar interesa o vopsea de protecţie, impermeabilă şi transparentă” îmi recit astă vară doleanţa în faţa reprezentantului de vânzări al unei firme specializate.
„Noi nu facem improvizaţii! Suntem importatori direcţi şi oferim soluţii la cheie! Dacă doriţi să cumpăraţi doar vopseaua, aşteptaţi să vină doamna directoare să vă facă un preţ, dar să ştiţi că nu vă dăm garanţie decât după ce verificăm la faţa locului!”
Rămân pe gânduri, încercând să-mi imaginez cum arată o cheie de piscină până când, de la balcon, o doamnă corpolentă îmi face semn să urc. Aş fi vrut să aflu dacă măcar au pe stoc dar, de teamă să nu mă trezesc cu vreo găleată de vopsea în cap, mă retrag din incintă…
„Sunt interesat de o astfel de colaborare. Trimite-mi câteva propuneri şi o ofertă comercială!” solicit acum câteva săptămâni şefului unei mici agenţii de web-design, care mă abordase cu o propunere de barter pe proiectul nostru BusinessDrive.
„Nu stiu exact de ce nu ai primit acel e-mail dar iti retrimit/ reformulez:
Daca nu se alege realizarea/ dezvoltarea proiectului pe un domeniu separat si nu pe un subdomeniu http://businessdrive.diagma.ro/ + implementarea unei imagini originale nu putem si nu se merita realizarea urmatoarelor servicii: [… listă în 5 puncte…]
In principiu nu prea se poate realiza nimic daca nu se alege mutarea pe un domeniu separat si orientarea catre un design personalizat chiar sa spunem daca nu se opteaza pentru o platforma de la 0 sa spunem in prima faza.
Eu am venit cu aceasta propunere de colaborare si cu ce servicii putem sa oferim in regim de barter, servicii care usor pot ajunge la cateva mii de euro, prezenta unei simple sigle pe site-ul http://businessdrive.diagma.ro/ nu poate sa acopere volumul si calitatea serviciilor pe care le oferim.[…]
Astept cu interes raspunsul vostru, un weekend placut.” îmi transmite el vineri seara.
Pentru că mesajul l-am primit prin e-mail, nu mi-e teamă c-am să mă trezesc cu ceva în cap şi mă-ncumet să răspund:
„In urma discutiei telefonice de acum 3 saptamani traiam cu impresia ca urmeaza sa-mi trimiti cateva propuneri tehnice, insotite de o oferta comerciala. Din pacate nu regasesc in mesajul tau decat o lista cu ce NU se poate.
Daca, la un moment dat, vei fi interesat de o abordare constructiva, te rog sa ne contactezi, de preferat in intervalul orar de business. […]
Cu prietenie,
Dragos Popescu”
Fireşte, l-am ofensat. După numai 7 minute vine replica:
„1.De ce am pune intr-o relatie de barter “prietenie” de la inceput relatia comerciala?
2. Propuneri tehnice am trimis in primul mail catre Marius Ghenea. La al doilea mail nu am primit raspuns. La al treilea mail trimis am reformulat, cu intarziere, dar raportat la volumul de proiecte pe care il avem actual.
3. Conduc si reprezint agentia XXXXX o firma micuta, care nu imi permite sa ma adresez intr-un mail intr-un interval orar de business. Suntem in Romania, in recesiune, suntem intr-o lupta continua, firmele se inchid pe banda rulanta iar dvs imi spuneti de interval orar de business.
O seara frumoasa.”
Cad la pământ lovit de două ori scurt şi năprasnic în moalele capului cu intervalul orar de business ţinut ca un retevei. Mă ridic clătinându-mă şi vă întreb:
Ce-i cu voi, oameni buni?